WELLCOME TO MY INTEL BLOG!



2 Mart 2010 Salı

Modül 5'te neler öğrendim?

Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?

 Evet.Öğrenciler denetim listeleri,değerlendirme tabloları hazırlayıp kullanırlar,daha derin düşünmelerine, kendi kendilerine öğrenip öğrenmediklerini değerlendirmelerine olanak tanıyan sorularla karşılaşırlar.Hedefler belirlerler, görevler tanımlarlar ve nelerin öğrenilebileceğine ilişkin kestirimde bulunurlar.Öğrenme sürecindeki güçlükleri belirlerler, bunları ortadan kaldırma yolları düşünürler.Arkadaşları ile geribildirim alışverişinde bulunurlar.


Bu tür olanakları elde ettiklerinde, öğrenme sürecinin denetiminde kendilerinin de söz sahibi olduğu inancını geliştirirler. Bu durum, başarılı olma konusunda öz-güvenlerinin, öz-yeterlik algılarının gelişmesine, öğrenme sürecine daha etkin ve istekli katılmalarına yardımcı olur.

Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?

 Ünitemde kullandığım değerlendirme araçları ile (Ön test ,Soru-cevap,Günlük tutma,Sunum değerlendirmesi,Soru sorma,Yazılı özetler, Akran değerlendirmesi, Değerlendirme tablosu, Akran değerlendirmesi, Doğru-yanlış testi, Ürün dosyası) değerlendiririm.

Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?

 Değerlendirme ölçeklerini birlikte hazırlayarak,akran değerlendirmesi yaptırarak, grup değerlendirmesi yaptırarak,özdeğerlendirme yaptırarak aktif hale getirebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder